Welcome ! ! !

Everything about Me

Monday, July 18, 2011

Cinta

Cinta semestinya digambarkan sebagai suatu perasaan yang indah yang tak dapat digambarkan melalui kata - kata atau perbuatan semata - mata. Keindahan perasaan ini dialami hampir keseluruhan remaja di dunia ini.....
Begitu banyak sekali definisi tentang cinta itu sendiri. contoh nya terdapat perbezaan anta cinta remaja dan orang dewasa. Cikgu saya memberitahu sewaktu kami masih lagi bersekolah, cinta yang kami alami adalah cinta monyet, dan cinta yang cikgu alami adalah cinta sejati. hahaha,,,,, Sewaktu itu, aku begitu pelik sekali, sambil berbisik dalam hati" apa pulak beza cinta budak ini deng cinta cikgu aku nie?. Ish2....... demam kali cikgu aku ni. sebab belajar bab peranakan nie". Cikgu sains katakan.

Tapi setelah aku menigkat dewasa barulah ku faham sendiri apa maksud kata - kata cikgu aku itu. Sebab kita remaja, kita mudah yakin yang itu adalah jodoh kita, cinta sampai akhir hayat kita tanpa memikirkan perkara - perkara lain yang juga memainkan perkara penting dalam hidup kita. Tidak terkecuali dengan aku sendiri, aku masih lagi ingat, aku dan kawan aku berdiri diluar kelas dan memandang ke kelas lain. aku bagitau kawan aku aku suka kat orang dalam kelas itu(budak tingkatan 3). Asal jumpa jak, mula lah aku senyum2. Ish2... ingat balik lawak juga sebab aku bertepuk sebelah tangan. Lepas itu, bila dia pindah sekolah. aku pun patah hati.

Lepas itu, aku nie anti dengan lelaki tapi kebanyakan  kawan aku lelaki. hahahahaha........
Pelik2, aku pn pelik dengan diri aku sendiri.Lepas SPM pun rapat dengan lelaki. tapi mungkin silap aku lah sebab melayan aku rasa lebih2 lah juga. Almaklum lah otak budak2, namun aku sedih salam persahabatan aku hulur dibalas dengan pengharapan untuk membalas cinta diorg. Aku bukan angkuh atau pn bangga tapi sebenarnya aku sedih sebb aku rasa diorg lah kawan -kawan yang memahami aku. Sedangkan aku begitu naif tentang erti cinta sebenar. Dan aku susun sepuluh jari kerana tidak mampu membalas cinta kalian.

Masa matriks rapat ngan pak gaurd, pak gaurd ini memang sporting lah tpi sayang aku tak rapat lagi sebab busy dengan pelajaran dan tiap2 ari sabtu dan ahad p dating.  ish2... pecah rahsia aku.... hahahahahaha.....
Tpi aku bersyukur sebab cinta itu bertahan sehingga sekrang. dan harap terus berkekalan sehingga ke akhir hayat aku.

Sebenarnya bercinta itu boleh, tpi jgn hanyut dalam lautan cinta sampai tidak ambil peduli perkara lain.

BERSAMBUNG........


No comments:

Post a Comment