Welcome ! ! !

Everything about Me

Sunday, March 13, 2011

Filem Merong Mahawangsa

Pada pendapat saya ,filem ini memang menarik dan boleh saya katakan filem melayu  yang paling bagus pernah di buat oleh orang malaysia....... dan saya suka nya sekali......

urm...... sebenarnya aku rasa percintaan Merong dan Embok sgt tragis......tidak dapat  hidup bersama...... mc lg terasa kesedihan nya..........
Walaupun pun saya rasa mcm x puas hati sbb pengunaan bahasa melayu semcam tidak meluas dalam filem tersebut. timbul satu pertanyaan dalm diri saya ' bukan kah bahasa melayu digunakan secara meluas di zaman dahulu sebgai bahasa pengantar dikalangan para pedagang seperti mana penggunaan Bahasa English pada masa sekrng?" or "penggunaan  Bahasa English digunakan dalam filem ini hanya untuk menarik lebih banyak penonton untuk menonton, selain daripada, utuk dipasarkan ke luar negara?" hahahahahahhha....... lawak2 aku ini, aku punya bahasa melayu pn tunggang - langgang ada ati nak tegur org... ish2...bikin malu.......x apalah aku just wondering jak... x arap org jwb pn


Walau bagaimana pun, filem ini memang best, dari segi jalan ceritanya dan juga para pelakon nya....tak rugi g tengok filem ni......... hopefully, filem ini ada VCD sebb aku nak simpan n tengok byk kali.......

jom layan lagu Anuar Zain........ Memang sesuai betul lagu ini dengan Filem Hikayat Merong Mahawangsa.......

No comments:

Post a Comment